تقویت ارتباطات فرهنگی، راهی به سوی توسعه گردشگری دو کشور ایران و مالزی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با معاون گردشگری، هنر و فرهنگ کشور مالزی، برگزاری رویدادها و برنامه‌های فرهنگی را بستری برای توسعه روابط گردشگری دو کشور خواند.

به گزارش میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان که به همراه هیات همراه از جمله مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت و فعالین بخش خصوصی، پیرو لغو روادید یکطرفه جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ کشور جهان و انجام اقدامات مکمل از جمله برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران (road show) به جنوب شرق آسیا و کشورهای ویتنام، مالزی و اندونزی سفر کرده است، در حاشیه رود شو که در شهر کوآلالامپور کشور مالزی برگزار شد، با فردوس اکبرخان، معاون گردشگری، هنر و فرنگ این کشور دیدار داشت. 

او در این نشست ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو کشور، امکان شناخت هر چه بیشتر از طریق ابزارهای مختلف را راهی به سوی توسعه روابط گردشگری متوازن میان جمهوری اسلامی ایران و مالزی خواند.

به گفته شالبافیان برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، خوراک، آداب و رسوم و رویدادهای تخصصی، می‌توانند ابزاری قدرتمند در راستای شناخت متقابل دو کشور ایران و مالزی به شمار آیند. 

معاون گردشگری کشور با توجه به اینکه تلاش برای ایجاد خطوط پروازی مستقیم می‌تواند یکی از راه‌های تسریع روابط مشترک دو کشور به شمار آید، توجه به این موضوع را در تفاهم‌نامه همکاری مشترک الزامی عنوان کرد. 

او همچنین با تکیه بر وجود الفت میان مردم مسلمان دو کشور نسبت به یکدیگر، این امکان را امتیازی ویژه در روابط گردشگری ایران و مالزی خواند که باید با فراهم آوردن شناخت متقابل نسبت به ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر فرصت موجود را به زمینه‌های اجرایی بخش خصوصی پیوند زد.  

معاون گردشگری کشورمان در پایان نسبت به میزبانی از مالزیایی‌ها برای شناخت و کسب آگاهی بیشتر از بستر مساعد گردشگری ایران اعلام آمادگی کرد. 

توسعه گردشگری بر پایه روابط دوستانه ایران ومالزی

همچنین در این دیدار فردوس اکبرخان، معاون گردشگری، هنر و فرنگ کشور مالزی نیز در حاشیه برگزاری رود شو ایران در این کشور که با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، کشورمان را به عنوان مقصدی جذاب برای مالزیایی‌ها عنوان و تاکید کرد که باید از تمامی ابزارهای موجود برای شناخت متقابل دو کشور استفاده کنیم. 

او با توجه به اینکه تمرکز بر صنعت گردشگری جزو اولویت‌های اجرایی این کشور به شمار می‌آید، جذب ۳۶ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۴ را نشانه‌ای از این دیدگاه عنوان و توجه به بازار ایران را نیز یکی از ‌اقدامات ویژه در سال جاری عنوان کرد که برای شکوفایی و توسعه متوازن آن نیاز به برنامه‌ریزی و حرکت بر مبنای تفاهم‌نامه مشترک وجود دارد.

او همچنین نسبت به نیاز راه‌اندازی پرواز مستقیم میان دو کشور تاکید کرد و یادآور شد: مشارکت جدی بیش از ۱۰۰ شرکت بخش خصوصی مالزیایی برای حضور در رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران یا رودشو نشان از انگیزه و استقبال فعالین این حوزه از فرصت موجود دارد. 

در پایان این دیدار تصمیم بر آن شد تا پس از تجمیع نقطه نظرات بخش خصوصی و دولتی از هر دو کشور، نکات کلیدی در راستای توسعه روابط گردشگری ایران و مالزی در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک لحاظ و سپس مسیرهای اجرایی مورد نظر با همکاری فعالین این حوزه ترسیم شود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403041400656
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha